loading...
Romance AMOUR20
تیم مدیریت کلوب آمور20 بازدید : 61 یکشنبه 1390/06/13 نظرات (0)

بزرگترین پیام دیواری جهان بر روی دیوار حائل

بزرگترین پیام دیواری جهان بر روی دیوار حائل

۱۳۹۰ شنبه ۱۲ شهريور

کد خبر : 19582



بزرگترین پیام دیواری جهان بر روی دیوار حائل واقع در منطقه شمال بیت المقدس نوشته شده است.
به گزارش قدسنا از بیت المقدس، پیام نوشته شده بر روی دیوار حائل واقع در منطقه شمالی شهر بیت المقدس از سوی جوانان فلسطینی، عنوان بزرگترین پیام دیواری جهان را به خود اختصاص داد.

بر پایه این گزارش، این پیام دیواری که به همت جوانان فلسطینی در سال 2009 تهیه شده است شامل 1998 کلمه و در محکومیت ساخت دیوار حائل می باشد که در نوع خود بزرگترین پیام دیواری در جهان محسوب می شود.

تصاویر زیر بخش هایی از این پیام دیواری را نشان می دهد:


 



 


منبع: عصرایران

تیم مدیریت کلوب آمور20 بازدید : 69 یکشنبه 1390/06/13 نظرات (0)

صحبتهای پرویز پرستویی در برنامه ماه عسل

صحبتهای پرویز پرستویی در برنامه ماه عسل

۱۳۹۰ شنبه ۱۲ شهريور
کد خبر : 19581



شاید خیلی از این دست انسان‌ها که در جامعه ما زندگی می‌کنند، گمنام و بی‌نام و با تنگ دستی روزگارشان را سپری می‌کنند اما هیچکدامشان دست کمک به طرف ما دراز نکردند چرا که یاد گرفتند چگونه با امید، مقاومت، بردباری، صبر، تحمل، دوست داشتن و عشق با مشکلاتشان کنار بیايند و امید را سرلوحهٔ زندگیشان قرار بدهند و فقط خدا را در نظر بگیرند. چیزی که شاید خیلی از ما‌ها فراموشش کردیم.

در بخش انتهایی آخرین برنامه ماه عسل۹۰ پرویز پرستویی روی خط تلفن برنامه می‌آید و ضمن تمجید از برنامه ماه عسل حرف‌های قابل تأملی می‌زند،

متن کامل صحبتهای پرستویی را بخوانید:

همهٔ برنامه‌ها را دیدم و چون می‌دونم تو برنامه‌هایت می‌گویی سلام و علیک را بزارید کنار می‌خوام بدون مقدمه یک مطلب کوچک، اون که احساس من در مقابل این برنامه است را برایتان عنوان بکنم.

سلام و خدا قوت به شما احسان علیخانی عزیز و تمامی همکارانتان که به مدت یک ماه هر شب در برنامه خوبتان تلاش کردید و آدم‌ها یا بهتر بگویم انسان‌هایی را آوردید به مردم نشان دادید که هر کدام با مسئله خاصی همراه بودند. مسائلی که جامعه ما سالیان سال با اون‌ها رو به رو بودند و با هر کدام برخورد یا نگاه خاصی داشتند. یکی را با تمسخر، یکی را با ترحم، یکی را با تحقیر و یکی را با نفرت نگاه می‌کردند. اما حضور تک تک اون‌ها در برنامه شما به ما یاد دادند که با آن‌ها چگونه برخورد کنیم. و اما خود اون‌ها بدون اینکه خودشان را سانسور کنند تمام اون چه که در دل و ذهن و زندگیشان می‌گذشت و می‌گذرد را با ما صادقانه در میان گذاشتند.

شاید خیلی از این دست انسان‌ها که در جامعه ما زندگی می‌کنند، گمنام و بی‌نام و با تنگ دستی روزگارشان را سپری می‌کنند اما هیچکدامشان دست کمک به طرف ما دراز نکردند چرا که یاد گرفتند چگونه با امبد، مقاومت، بردباری، صبر، تحمل، دوست داشتن و عشق با مشکلاتشان کنار بیايند و امید را سرلوحهٔ زندگیشان قرار بدهند و فقط خدا را در نظر بگیرند. چیزی که شاید خیلی از ما‌ها فراموشش کردیم.

پرستویی سخنان‌اش را این طور ادامه داد:‌ همدیگر رو دوست نداریم، دل خوشی از هم نداریم، هرجور که دلمون بخواد در مورد هر چیزی و هر کسی قضاوت می‌کنیم و بعضی‌ها رو با زبان تلخ و قضاوت‌های واهی تو ذهن و دل خودمون می‌کشیم‌شان. خوبه که امید، انسان دوستی، گذشت، صبوری و از همه مهم‌تر خداپرستی رو از این‌ها یاد بگیریم. با همه مهربون باشیم و به درد هم بخوریم، همه رو از خودمون بدونیم و انقدر نسبت به همه چیز و همه کس بدبین نباشیم.

یک ماه گذشت، یک ماه نمونهٔ آدمهایی رو دیدیم که هر کدامشان با مشکلات و مسائل خاصی روبه رو بودند. ببینیم ما از این به بعد چی کار می‌کنیم؟ این عزیزان به اندازهٔ همهٔ عمر به ما سر مشق دادند. امیدوارم ماهم تکالیفمان را خوب و بدون غلط انجام بدیم.

یادمون نره خواسته‌های بچه‌های بی‌سرپرست را، خانواده‌هایی که پنج قلو دارند، مردی که از اعتیاد برگشته، جوانی که قتل کرده، پزشکی که با سرطان کنار اومده، دوقلو‌های به هم چسبیده، مردی که ایدز داره، زنان پایداری که پای همهٔ سختی‌ها ایستادند، مادر چهار شهید و آزادگان و جانبازان گمنام.

و من در آخر سر تعظیم در مقابل هر کدام از مهمانانتان فرود می‌آورم که به من یاد دادند چگونه می‌شود در مقابل سخت‌ترین مسائل زندگی ایستاد و به خدا نزدیک شد.

منبع: دادنا

تیم مدیریت کلوب آمور20 بازدید : 46 یکشنبه 1390/06/13 نظرات (0)

اخیرا کشور مالزی تبدیل به جولانگاه ضد انقلاب، مفسدان اقتصادی گریخته از ایران و عناصر فتنه گر شده است که با توجه به ماهیت ضد ایرانی آنها می تواند باعث بدنامی ایرانیان در نگاه مردم مسلمان مالزی شود. این موضوعی است که حتی گزارش های منابع غربی هم آن را تایید می کند. به عنوان نمونه، هفته نامه تایم روز 6 شهریور در گزارشی تاکید کرد که ضد انقلاب مخالف نظام جمهوری اسلامی به سمت مالزی سرازیر شده اند.

تایم نوشت: «بیش از 60 ایرانی در محلی در حومه کوالالامپور پایتخت
مالزی در حال دوبله کردن موسیقی برزیلی،کارتون های ژاپنی و موزیک های آمریکایی برای شبکه ماهواره ای جم تی وی (GEM TV ) هستند. این شبکه که مقرش در دوبی است، از ایستگاهی در مالزی برای ایرانی ها برنامه پخش می کند». تایم ادامه داد: «این کشور آسیای جنوب شرقی به گفته عابد رنگ آمیز مسئول جم تی وی مکان فرود برای پرش از رژیم مذهبی ایران است»!

تایم همچنین با اشاره به آمار ایرانیان مقیم
مالزی می نویسد: «در حال حاضر، حدود 60 هزار ایرانی در مالزی چند ملیتی با اکثریت مسلمان تحصیل یا کار می کنند و یا منتظر ویزا هستند. ایرانی ها نزدیک به 2000 بخش تجاری مالزی سهم و 15000 کرسی در دانشگاههای این کشور نیز دارند. ورود گردشگران از ایران سال گذشته با 3/14 درصد افزایش به 116 هزار نفر رسیده است».

 

منبع: روزنامه کیهان


تیم مدیریت کلوب آمور20 بازدید : 60 یکشنبه 1390/06/13 نظرات (0)

روانشناسی رایگان در ایستگاه‌های مترو

روانشناسی رایگان در ایستگاه‌های مترو

۱۳۹۰ شنبه ۱۲ شهريور
کد خبر : 19566



آمارهای روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو که هر سه ماه توسط کارشناسان این حوزه برگزار می شود نشان می‌دهد 28 درصد از مسافران مترو را دانشجویان تشکیل می دهند و احتساب جمعیت دانش آموزان و شاغلان جوان نشان می دهد، 40 تا 45 درصد از مسافران مترو را جوانان 18 تا 30 سال تشکیل می دهند.

آمارهای روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو که هر سه ماه توسط کارشناسان این حوزه برگزار می شود نشان می‌دهد 28 درصد از مسافران مترو را دانشجویان تشکیل می دهند و احتساب جمعیت دانش آموزان و شاغلان جوان نشان می دهد، 40 تا 45 درصد از مسافران مترو را جوانان 18 تا 30 سال تشکیل می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی،رئیس شورای فرهنگی شرکت بهره برداری مترو تهران که در آخرین روز استقرار 60روحانی جوان در ایستگاههای مترو تهران،با اشاره به این جامعه آماری جوان مسافران مترو می گوید:«با توجه به اینکه حجم زیادی از مسافران مترو را جوانان تشکیل می دهند، سعی کردیم تا خلأ فرهنگی‌ای که در برخی از حوزه‌ها در شهر تهران در بحث دین مداری وجود دارد را از طریق استقرار روحانیون در ایستگاه های مترو پر کنیم.»

 ایستگاه های مترو محل گذر یا فرهنگ سازی؟

هرچند تا قبل از اجرای این طرح برخی از کارشناسان حمل و نقل اعتقاد داشتند که ایستگاه‌های مترو محل گذر است اما در یکی، دو سال گذشته با استقرار غرفه‌های محصولات فرهنگی و کتب سالم و همچنین این اواخر استقرار روحانیون تعریف ایستگاه‌های مترو تغییر کرد.حجت الاسلام حسینی در این باره می گوید:« ما نیز به این نظر که ایستگاه‌های مترو محل گذر مسافران است، اعتقاد داریم اما تعریف ما از ایستگاه‌های مترو این است که سفر با مترو باید یک سفر فرهنگی باشد. در نتیجه یکی از مهمترین برنامه هایی که برای انجام این سفر فرهنگی در ماه مبارک رمضان تعریف کردیم؛ حضور روحانیون در ایستگاه‌ها ‌بود. »

ایجاد میز روان‌شناسی در ایستگاه‌مترو

یکی دیگر از طرح هایی که قرار است به زودی در ایستگاه‌های مترو تهران اجرایی شود، ایجاد میز مشاوران روانشناسی است.

رئیس شورای فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو در این باره می‌گوید:« در آینده نزدیک در نظر داریم در ایستگاه‌های مترو میز روان شناسی ایجاد کنیم.به این صورت که با دعوت از روان‌شناسان زبده در ایستگاه‌های مترو مسافران مترو می توانند در مورد مشکلات خود از این کارشناسان روان شناسی مشورت بگیرند.

اجرای طرح باغ کتاب و عرضه کتاب های سالم در ایستگاه‌های مترو از دیگر برنامه‌های آتی شرکت بهره‌برداری مترو است که حجت الاسلام حسینی درباره آن هم توضیح می دهد:«با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مردم جامعه و عرضه کتاب‌های سالم قراردادهایی را با برخی از ارگان های مرتبط با کتاب منعقد کرده‌ایم تا در ایستگاه‌های مترو اقدام به برپایی نمایشگاه‌های کتاب ‌سالم به صورت دائمی و با تخفیف 50 درصد کنند که به زودی طرح پایلوت آن در 10 ایستگاه مترو اجرایی خواهد شد.»او همچنین در خصوص توزیع مجدد کتاب‌های مترو می‌گوید:« بعد از عید فطر نیز توزیع کتاب‌های مترو که مورد استقبال مسافران این وسیله نقلیه قرار گرفته بود شروع خواهد شد.»

منبع: تهران امروز

تیم مدیریت کلوب آمور20 بازدید : 53 یکشنبه 1390/06/13 نظرات (0)

تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس

تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس

۱۳۹۰ شنبه ۱۲ شهريور
کد خبر : 19570



پلیس با مزاحمان نوامیس و هنجارشکنان که بخواهند برای دانش آموزان مزاحمت ایجاد کنند برخورد قاطع می کند.

 

معاون عملیات پلیس پایتخت با اعلام تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس گفت: گشتهای کلانتریها همزمان با اول مهر در مقابل مدارس مستقر می‌شوند.

سرهنگ قادر کریمی اظهار داشت: امسال همزمان با بازگشایی مدارس طرحهای ترافیکی و انتظامی در سطح شهر اجرا می شود. به همین منظور تیمهای گشتی پلیس به منظور برقراری نظم و انظباط هنگام بازگشایی و تعطیلی مدارس در این مکانها حاضر می شوند.

وی ادامه داد: پلیس با مزاحمان نوامیس و هنجارشکنان که بخواهند برای دانش آموزان مزاحمت ایجاد کنند برخورد قاطع می کند.

معاون عملیات پلیس تهران با اشاره به اجرای تمهیدات ویژه ترافیکی برای سهولت تردد تاکید کرد: معاونان پلیس پایتخت به منظور اطلاع رسانی و آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان در مدارس حاضر شده و به آنها آموزش می دهند.

منبع: مهر

تیم مدیریت کلوب آمور20 بازدید : 55 یکشنبه 1390/06/13 نظرات (0)

افزایش زمان حج تمتع از امسال

افزایش زمان حج تمتع از امسال

۱۳۹۰ شنبه ۱۲ شهريور
کد خبر : 19574


برای تحقق ارتقاي فرهنگ مطالعه در جامعه کارهای زیادی باید انجام داد که حمایت از نویسندگان، ناشران و کتابفروشان، ایجاد کتابخانه و برگزاری مسابقات از جمله فعالیت‌هایی است که باید در این راستا انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقررات پروازی که عربستان برای سال جاری وضع کرده، باعث شده تا مدت اقامت زائران در حج تمتع امسال افزایش پیدا کند و از 34 روز فراتر خواهد رفت.

سیدمحمد حسینی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصریح کرد: بحث ارتقا فرهنگ مطالعه در جامعه، به‌خصوص در بین جوانان کار یک دستگاه یا وزارتخانه نیست بلکه باید خانواده‌ها به عنوان مهمترین کانون، رسانه‌ها، وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های مرتبط کمک کنند تا این امر تحقق پیدا کند.

وی افزود: برای تحقق ارتقاي فرهنگ مطالعه در جامعه کارهای زیادی باید انجام داد که حمایت از نویسندگان، ناشران و کتابفروشان، ایجاد کتابخانه و برگزاری مسابقات از جمله فعالیت‌هایی است که باید در این راستا انجام شود.

* شرایط پروازهای سعودی دلیل اصلی افزایش تمتع امسال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره احتمال افزایش زمان حج تمتع امسال گفت: مقررات پروازی که عربستان برای سال جاری وضع کرده، باعث شده است تا مدت اقامت زائران افزایش پیدا کند و از 34 روز فراتر خواهد رفت.

یادآور می‌شود، زمان اعزام زائران بیت‌الله الحرام در سال‌های گذشته از 13 ذی القعده بوده که امسال بر اساس شرایط و مقررات جدید عربستان از ابتدای ذی القعده خواهد بود.

منبع: عصرایران

تیم مدیریت کلوب آمور20 بازدید : 58 یکشنبه 1390/06/13 نظرات (0)

علت ترک خوردن سي‌وسه پل

علت ترک خوردن سي‌وسه پل

۱۳۹۰ شنبه ۱۲ شهريور
کد خبر : 19577


دبير و سخنگوي ائتلاف انجمن ميراث فرهنگي استان اصفهان درباره‌ي ايجاد ترك روي سي‌وسه پل معتقد است: مرور زمان، خشكي زاينده‌رود، فرسودگي سازه‌ي سي‌وسه پل و عبور ماشين‌هاي سنگين تا چند سال پيش از روي اين پل، از جمله عوامل ايجاد ترك مي‌توانند باشند.

عليرضا روحاني اظهار كرد: بايد از قبل پيش‌بيني مي‌شد كه امكان خطر براي اين سازه‌ي آبي با 400 سال قدمت وجود دارد.

او با اشاره به عبور ماشين‌هاي سنگين از روي پل در سال‌هاي گذشته، مسايلي را مانند عبور مترو، حفاري در كنار پل و همچنين خشكي زاينده‌رود از جمله عواملي دانست كه مزيد بر علت براي ايجاد اين مشكل شده‌اند و گفت: نمي‌توان گفت مترو آسيبي به سي‌وسه پل نزده، قطعا آسيب‌هايي از اين طريق به سي‌وسه پل وارد شده است؛ اما براي اين‌كه بگوييم ترك‌ها صد درصد نتيجه‌ي حفاري براي مترو است، كمي زود است و‌ نخست بايد اين قضيه كاملا كارشناسي شود.

وي با تأكيد بر اين‌كه بحث كارشناسي مي‌تواند راهگشا باشد،‌ اظهار كرد: ترك‌هاي سي‌وسه پل قبلا هم بودند، ولي اكنون برخي از آن‌ها عميق‌تر و گسترده شده‌اند و فاصله‌ي بين آجرها بيشتر شده است. پس مي‌توان گفت كه مترو بي‌تأثير نبوده است.

اين دوست‌دار ميراث فرهنگي افزود: از سال 1385 تا كنون كارشناسان به‌صورت مكرر به اين مسأله اشاره مي‌كردند كه حفاري در كنار سي‌وسه پل بين 8 / 0 تا بيش از دو سانتي‌متر سبب نشست خاك مي‌شود، خشكي زاينده‌رود نيز مزيد بر علت براي نشست خاك شده است؛ اما ميزان نشست خاك و اين‌كه چقدر بر ترك سازه‌ي 400 ساله‌ي سي‌وسه پل تأثيرگذار بوده است، به بحث كارشناسي نياز دارد.

معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان نيز در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: سي‌وسه پل يك بناي 400 ساله است و هر سال بودجه‌ي ملي و استاني براي مرمت اين سازه‌ي آبي در نظر گرفته مي‌شود.

ناصر طاهري ادامه داد:‌ براي بررسي وضعيت مرمت سي‌وسه پل، بعد از آغاز حفاري‌هاي مترو، از مشاوران بزرگي كمك گرفته و به اين نتيجه رسيده‌ايم كه حفر تونل لطمه‌اي به اين بناي تاريخي وارد نكرده است، ولي اين‌كه قطار از تونل عبور كند و ارتعاشات تونل به پل آسيب وارد كند، هنوز بررسي نشده است.

وي با اشاره به امضاي تفاهم‌نامه‌ي اداره كل ميراث فرهنگي استان اصفهان با دانشكده‌ي پژوهش و فن‌آوري دانشگاه علم و صنعت تهران با هدف انجام لرزه‌نگاري روي بناهاي تاريخي چهارباغ اصفهان، بيان كرد: براساس قرارداد، دستگاه‌هاي لرزه‌نگار روي اين بناها نصب مي‌شوند و با انجام يكسري آزمايش‌ها و تست‌ها، بار و ارتعاشي كه يك قطار شهري به بناهاي تاريخي مي‌تواند انتقال دهد، بررسي مي‌شود. اكنون در مرحله‌ي نصب لرزه‌نگارها هستيم.

او اظهار كرد: اگر سازمان قطار شهري با ما در زمينه‌ي نصب لرزه‌نگارها همكاري كند و تست‌ها و آزمايش‌ها در داخل تونل انجام شود، اثرهاي احتمالي ارتعاشات در بناهاي تاريخي را ثبت مي‌كنيم و يك راهكار به‌دست مي‌آورديم كه از چه نوع ريل يا قطار خاصي استفاده كنيم.

طاهري اعتقاد دارد:‌ عبور مترو و حفاري‌هاي انجام‌شده در اين زمينه ارتباطي با ترك‌هاي ايجادشده در سقف سي‌وسه پل ندارد. اين ترك‌ها مي‌تواند به‌دليل عمر بنا يا موارد ديگر باشد كه يك اتفاق طبيعي است. با بررسي كارشناسي ما و مشاور پيمانكار اعلام شده كه حفر تونل لطمه‌اي به اين اثر تاريخي وارد نكرده است و نخواهد كرد.

معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان با اشاره به فعاليت پيمانكار خصوصي و بررسي‌هاي كارشناسي آن روي قوس تحتاني و زيرين پل، گفت:‌ اين بخش‌ها اكنون توسط پيمانكار دست بررسي و مرمت هستند و پس از به پايان رسيدن كار، بررسي در بخش‌هاي بالايي پل انجام مي‌شود.

او تأكيد كرد:‌ در حالت كلي، بناهاي شاخصي مانند سي‌وسه پل به‌طور دائم بررسي مي‌شوند تا در صورت پيش آمدن مسأله‌اي، مشكل سريع برطرف شود.

منبع: ایسنا


تیم مدیریت کلوب آمور20 بازدید : 60 یکشنبه 1390/06/13 نظرات (0)

کارمندان به تهران باز می گردند!؟

کارمندان به تهران باز می گردند!؟

۱۳۹۰ شنبه ۱۲ شهريور
کد خبر : 19583



به نظر می‌رسد اگر نتایج این منجر به بازگشت پژوهشگاه باستان‌شناسی به تهران شود، احتمال بازگشت سایر ۱۶۰ نهاد، سازمان و شرکتی که از تهران به سایر استان‌ها منتقل شده‌اند، قوت می‌یابد.

از زمانی که احمدی‌نژاد اعلام کرد اکثر کارمندان دولت باید از پایتخت به شهرستان‌ها بروند، تا امروز، تعداد زیادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی جلای وطن کردند و به استان‌های دیگر کوچیدند.

اکنون زمزمه‌هایی از بازگشت این کارمندان به دارالحکومه به گوش می‌رسد. تازه‌ترین این زمزمه‌ها از سازمان میراث فرهنگی شنیده می‌شود. یعنی سازمانی که برای اولین بار، ‌آستین‌ها را بالا زدن تا کارمندان خود را به سایر استان‌ها بکوچاند.

اولین نهادهای وابسته به این سازمان، در تابستان سال ۸۹، از تهران به استان‌های فارس و اصفهان رفتند و البته با وجودی که کارمندان معترض این سازمان در مقابل مجلس نیز تحصن کردند، حمیدبقایی، رئیس وقت این سازمان، پا را بر بیل انتقال معاونت‌های گردشگری، میراث فرهنگی و پژوهشگاه باستان شناسی، وابسته به این سازمان فشرد تا شهر "شیراز” برود.

اکنون خبرهایی از تشکیل شورای معاونان سازمان میراث فرهنگی منتشر شده که می‌گوید معاونان، در جلسه‌ای هفته گذشته خود در ساختمان پژوهشگاه مرمت، واقع در روبروی ساختمان موزه ملی به بحث و تبادل نظر درباره محل این پژوهشگاه پرداخته‌اند.

برخی خبرگزاری‌ها با تحلیل این نشست از احتمال بازگشت پژوهشگاه باستان‌شناسی به تهران خبر دادند.

با این همه، هنوز سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره بازگشت نهادهای وابسته به این سازمان، به تهران، واکنشی نشان نداده است.

به نظر می‌رسد اگر نتایج این منجر به بازگشت پژوهشگاه باستان‌شناسی به تهران شود، احتمال بازگشت سایر ۱۶۰ نهاد، سازمان و شرکتی که از تهران به سایر استان‌ها منتقل شده‌اند، قوت می‌یابد.

استقبال باستان‌شناسان از بازگشت پژوهشگاه به تهران

با وجودی که جزئیاتی از مصوبات نشست معاونان میراث فرهنگی درباره بازگشت پژوهشگاه به تهران منتشر نشده، ولی برخی باستان‌شناسان و فعالان این رشته، برگزاری این نشست را به فال نیک گرفته‌اند و می‌گویند از این کار استقبال می‌کنند.

رحمت الله سلیمانی فارسانی دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویان باستان‌شناسی دانشگاه‌های کشور در این باره می‌گوید: "سوای از تبعات میان مدت و بلندمدت انتقال پژوهشگاه به استان فارس که چهره خود را در آینده بهتر نشان خواهد داد و جدای از مشکلات روحی، روانی و مشکلات خانوادگی کارکنان و به تبع آن کاهش بازده کاری ناشی از این مهاجرت اجباری، طرح موسوم به انتقال را می‌توان طرحی مخرب و شکست‌خورده نامید و معلوم بود که مسئولان دیر یا زود مجبور به پذیرش و تصحیح این اشتباه تاریخی خواهند شد.”

این فعال باستان‌شناسی تاکید می‌کند از بازگشت پژوهشگاه به تهران، خوشحال است و استقبال می‌کند: به باور من بهتر است مدیریت سازمان در رفع این اشتباه (مهاجرت اجباری پژوهشگاه به استان فارس) پیشقدم شده و از ضایعات بیشتر جلوگیری کند.
 
ریزش نیروهای متخصص، نتیجه مهاجرت اجباری

کارشناسان می‌گویند در زمان انتقال اجباری سازمان‌ها از تهران به سایر استان‌ها، بسیاری از نیروهای متخصص از ادامه همکاری با دولت، سر باز زده‌اند. به عنوان مثال درباره پژوهشگاه باستان‌شناسی گفته می‌شود پس از انتقال این پژوهشگاه از تهران به شیراز، نیروی چهارصد و هشتاد نفری پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و معاونت میراث فرهنگی به هشتاد نفر تقلیل یافت و از جمعیت ۴۸ نفری کارشناسان و اعضای هیئت علمی پژوهشکده باستان‌شناسی نیز ۴۰ نفر به دلایل مختلف، به کار خود ادامه ندادند و هم اکنون تنها ۸ نفر کارشناس و عضو هیئت علمی در این مرکز، به صورت ثابت و حضوری به کار اشتغال دارند.

گفته می‌شود از کارکنان خروجی این پژوهشگاه، تعدادی دورکار شدند و تعدادی عطای سازمان را به لقایش بخشیدند و بیست و شش نفر از باستان‌شناسان با تجربه و پیشکسوت پژوهشکده در اعتراض به این تصمیم نادرست، خود را پیش از موعد بازنشسته کرده‌اند.

سلیمانی فارسانی، فعالیت حوزه باستان‌شناسی در این باره می‌گوید: "این ریزش نیرو، عمق فاجعه و بلایی که بر سر تشکیلات اداری و پژوهشی باستان‌شناسی کشور آمده را نشان می‌دهد و کارشناسانی که عمری تجربه‌اندوزی کرده‌اند و با عشق و اخلاص در راه صیانت، شناسایی و معرفی میراث فرهنگی و معنوی کشور گام برداشته‌اند اکنون باید به‌خاطر تصمیم غیرکارشناسی و بدون مطالعه مدیران غیرمتخصص، در کنج عزلت و انزوای خود جا خوش کنند و این چنین است که هر روز قسمتی از میراث فرهنگی و معنوی کشورمان مورد هجمه و تخریب ناجوانمردانه قرار می‌گیرد و کشورهای نوبنیاد ادعای مالکیت بخشی از میراث فرهنگی و معنوی ما را طرح می‌کنند.”

هر چند درباره سایر نهادهایی که از تهران به سمت استان‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند، آماری منتشر نشده، ولی عدم اصرار دولت بر دورکاری کارشناسان و همچنین کند شدن روند انتقال ارگان‌ها به مناطق دیگر کشور نشان می‌دهد وضعیت در سایر نهادها نیز مشابه سازمان میراث فرهنگی است، یعنی دولت در راستای برگرداندن کارکنان منتقل شده، مطالعات خود را شروع کرده، هرچند تلاش زیادی می‌شود تا این موضوع در رسانه‌ها مطرح نشود.

منبع: خبرآنلاین


تیم مدیریت کلوب آمور20 بازدید : 70 یکشنبه 1390/06/13 نظرات (0)

رئیس اتحادیه بنکداران: دیگر نمی دانم پارچه فروشان چه می خواهند

رئیس اتحادیه بنکداران پارچه از مطالبات پارچه فروشان که به بهانه عدم پرداخت مالیات برارزش افزوده مغازه های خود را باز نمی کنند، اظهار بی اطلاعی کرد.

۱۳۹۰ شنبه ۱۲ شهريور
کد خبر : 19587

رئیس اتحادیه بنکداران: دیگر نمی دانم پارچه فروشان چه می خواهند

محمدصادق مشایخ  در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم تفاهم صورت گرفته با مجلس برای بازگشایی بازار پارچه از امروز، این اتفاق نیفتاده است، گفت: ما از هفت صبح امروز تفاهمنامه با مجلس را به فعالان بازار اطلاع رسانی کردیم و حتی آقای کریمی از جامعه انجمن اسلامی بازار و از معتمدین نیز با فعالان بازار صحبت کردند ولی هنوز بازار تعطیل است.
وی در واکنش به این سوال که مطالبه پارچه فروشان چست؟ گفت: دیگر نمی دانم.
رئیس اتحادیه
بنکداران پارچه پیش از این اعلام کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته با نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مفاد تفاهمنامه به فعالان بازار اطلاع رسانی شده و بازار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
براساس این تفاهم‌نامه قرار شد تا فهرست طاقه فروشان به سازمان
امور مالیاتی اعلام شده و مالیات این گروه از اول فرودین ماه سال 90 اجرا و اظهارنامه‌ها تا 30 مهرماه سال 90 به سازمان امور مالیاتی تحویل داده شود.
رئیس اتحادیه
بنکداران پارچه گفت: قرار شد تا تعداد بنکداران پارچه نیز مشخص شده و به سازمان امور مالیاتی اعلام شود که مالیات بر ارزش افزوده این گروه از اول مهرماه سال 88 اجرا و جرایم دیرکرد آنها نیز بخشیده می‌شود.
 مالیات برارزش افزوده در بیش از 140 کشور دنیا اجرا می شود و ایران یکی از پایین ترین نرخ های مالیات برارزش افزوده را اخذ می کند.

منبع: فارس

 

تعداد صفحات : 19

درباره ما
Profile Pic
عاشقانه ای سروده ایم تقدیم به همه عاشقان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 195
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 27
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 160
  • بازدید سال : 309
  • بازدید کلی : 22,762
  • کدهای اختصاصی
    parvaz2parvane rangi

    ----- amar --- -- این صفحه را به اشتراک بگذارید ---